Kabel-TV og internett
Lallakroken 8 har avtale med Telia (tid. Get) om levering av kabel-TV og internett-tjenester til sameiet, i tillegg til bredbånd, telefoni og digital-TV.
Fra og med oktober 2013 omfatter det kollektive abonnementet følgende produkter og tjenester:
TV
- Kollektiv Get digital-tv, kanalpakke "Start" (20 faste kanaler + 10 anbefalte + 10 valgfrie) med standard dekoder (HD-Mikro)
For å kunne benytte deg av de valgfrie tjenestene, må du kontakte GET og bli registrert som kunde.
Gjør du ingen ting, får du automatisk tilgang til de 20 faste + 10 anbefalte TV-kanalene.
- Analog-TV via antennesignal i Coax-kontakt der inkludert og kan benyttes uten ekstra kostnad på alle TV-uttak
Bredbånd
- Kollektiv bredbånd 10 Mbps inn og 3 Mbps ut som basishastighet uten privat bestilt økning.
- redusert pris på individuell utvidelse til høyere hastigheter, ingen bindingstid
- tilgang til kostnadsfri sikker lagring (online backup) på opptil 1TB (1000 MB)
Telefoni
- mulighet for kostnadsfri telefoni (Telefoni Zero: gratis å ha, betal kun for bruk, gratis å ringe andre telefonikunder i samme system )
Beboere med internett/TV betalt av arbeidsgiver kan henvende seg til Telia for å få bilagsattest for å fortsatt få dekket bredbånd av arbeidsgiver.
Telia servicetelefon 02123 er betjent 7 dager i uken. Feilmelding og support kan også meldes på www.telia.no
Kunde- og servicemottak er lokalisert i Maridalsveien 323 i tilknytning til hovedkontoret. Her kan du bl.a. hente eller bytte dekoder, internettmodem og ”gjør det selv pakker” for telefoni.
Ingen må gjøre inngrep i kabel-TV anlegget som å skru av dekselet på antennekontakten og foreta om- eller tilkoblinger. Slike inngrep vil kunne forårsake forstyrrelser på signalene til andre beboere og i verste fall forårsake ødeleggelser i kabel-TV anlegget.